Poseł obiecuje: Będą środki na budowę połączenia kolejowego Tarnów-Warszawa

Powraca temat połączenia kolejowego Tarnów-Warszawa przez Busko-Zdrój. Projekt miałby zostać sfinansowany w ramach budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego. Plany takiej trasy powstały już w latach 50. ubiegłego wieku. Według posła Michała Cieślaka (Porozumienie) jest to również szansa na reaktywację słynnej Szczucinki.

 
Kiedy się okazało, że koncepcja budowy Centralnego Portu Komunikacyjnego zawiera w sobie projekty budżetowe na poziomie 40 mld złotych, pojawił się pomysł żeby przekonać Pana ministra Mikołaja Wilda, że warto odtworzyć plany połączenia Tarnowa z Buskiem-Zdrojem. Udało się to zrobić. W plan budowy CPK został wpisany korytarz komunikacji kolejowej łączący Kielce z Tarnowem i dalej na Nowy Sącz – powiedział poseł Michał Cieślak w rozmowie z Radiem Kraków.

Jednym z kluczowych aspektów projektu, będzie wybór miejsca, w którym znajdzie się most łączący województwo małopolskie ze świętokrzyskim. Poseł Cieślak chce innego rozwiązania niż jest to obecnie zakładane.


Wiem że koncepcja zakłada połączenie Tarnowa z Buskiem-Zdrojem przy pomocy budowy mostu na Wiśle w okolicy Nowego Korczyna i przełączeniem tego na Żabno. Warto się upomnieć o Szczucinkę. Mówię tutaj o tym, żeby most był w okolicach Szczucina, bo jednak infrastruktura kolejowa jest do Szczucina doprowadzona. Geodezyjnie to wszystko już jest wydzielone, wystarczy tylko wejść z procesem inwestycyjnym. Nie będzie wówczas trzeba na mocy ustawy wywłaszczeniowej wypłacać odszkodowań właścicielom gruntów – podkreśla Michał Cieślak.

Docelowo połączenie ma sięgnąć Krynicy, a w przyszłości nawet do Budapesztu. W tej chwili w projekcie budowy CPK zapisano na ten cel kwotę 1,1 mld złotych. Pełna realizacja inwestycji zajmie minimum 10 lat. Całej rozmowy Bartłomieja Maziarza z posłem Michałem Cieślakiem można wysłuchać pod adresem: https://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/tarnow/bedzie-nowe-polaczenie-kolejowe-tarnowa-z-warszawa-sa-takie-plany/