W tarnowskich żłobkach pojawia się dogoterapia i sensoryka!

fot. Żłobek nr 4.

„Wspieramy-Pomagamy” taką nazwę nosi projekt, który realizowany jest od października w tarnowskich żłobkach. W ramach programu odbywają się zajęcia integracji sensorycznej, dogoterapia oraz spotkania z fizjoterapeutą, które bardzo pozytywnie i z wielkim entuzjazmem odbierane są przez najmłodszych. Zajęcia prowadzone są bezpłatnie a całkowity koszt akcji to 20 tys. złotych.

Magdalena Sorokiewicz, dyrektorka Zespołu Żłobków w Tarnowie, wyjaśnia jakie zalety mają tego rodzaju wartaty i jak wpływają na dzieci – Pomysł zrodził się z licznych obserwacji i doświadczeń. W każdym niemalże roku do naszych placówek trafiają dzieci z różnego rodzaju dysfunkcjami rozwojowymi oraz zaburzeniami w funkcjonowaniu poznawczym, społecznym czy emocjonalnym, które w znaczny sposób utrudniają im funkcjonowanie i stanowią istotną barierę w przyswajaniu nowych doświadczeń i  umiejętności. Są to dzieci z wadami wymowy, deficytami ruchu, słuchu, wzroku i uwagi. Każde dziecko jest dla nas jednakowo ważne. Projekt ma za zadanie dotrzeć do wszystkich dzieci, aby wspierać ich harmonijny rozwój, a w razie pojawienia się jakichkolwiek nieprawidłowości – jak najszybsze ich uchwycenie i podjęcie odpowiednich działań.

Spotkania ze specjalistą odbywają się raz w miesiącu. W ramach podniesienia jakości zajęć w tarnowskich żłobkach zaplanowano na wiosnę również zajęcia z logopedą. Konsultacje prowadzone będą przez doświadczonych specjalistów z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Tarnowie, którzy wcześniej będą kwalifikować dzieci do takich spotkań. Warsztaty kierowane są głównie do dwu- i trzylatków.

Nauczyciele z tarnowskich placówek opiekuńczych, takich jak żłobki dbają o właściwy rozwój dzieci i zwracają uwagę na te zachowania, z którymi rodzice muszą więcej popracować a także kontrolować. Pedagodzy stawiają na ruch, taniec, poznawanie świata, wykorzystywanie zmysłów, a wszystko w formie dobrej zabawy. Plan dnia zawiera także stałe elementy – posiłki, zabiegi pielęgnacyjne, leżakowanie, itd. Głównym założeniem takich miejsc jest prawidłowy rozwój emocjonalny i psychiczny dziecka oraz odpowiednia integracja z rówieśnikami. 

źródło/www.tarnow.pl